Wednesday, July 6, 2011

MIGDALELE - O GUSTARE SANATOASA

Un nou studiu a urmarit sa evalueze efectul pe care il are o dieta bazata pe migdale si un continut scazut de calorii asupra compozitiei corporale si a metabolismului in cadrul unui program de reducere a greutatii. Rezultatele au aratat ca suplimentarea cu migdale, spre deosebire de carbohidrati complecsi a fost asociata cu reduceri mai mari in greutate, circumferinta taliei, masa de grasime, apa totala din organism si tensiunea arteriala sistolica. Un alt studiu facut in 2002 arata ca o gustare formata exclusiv din migdale ar putea reduce semnificativ bolile coronariene.
Faptul ca daca mananci migdale, nuci, alune, diferite seminte te ingrasa este deja un mit dovedit. Acestea contin grasimi bune si necesare organismului uman si dupa cum arata studiile amintite mai sus, migdalele constituie o gustare sensibila si necesara in incercarea de a pierde in greutate.
Dar, oare ce este mai bun pentru pierderea in greutate ? Migdalele sau carbohidratii complecsi ? Daca urmaresti sa pierzi in greutate, un pumn de migdale este cu siguranta mai bun decat o briosa, fie ea si din tarate. Intr-un studiu care a comparat dieta alimentara de slabit pentru doua grupe de persoane din care cea a unui grup a fost bazata pe migdale si a celuilalt grup pe carbohidrati complecsi, rezultatele au fost surprinztoare. In grupul in care s-au consumat mai multe migdale reducerea greutatii a fost cu 62 % mai mare decat la celalalt grup, reducerea cu 50 % mai mare in circumferinta taliei si cu 56 % mai mare in reducerea masei de grasime din organismul persoanelor participante la studiu. Si alte studii au aratat, de asemenea ca un consum zilnic de seminte cu coaja lemnoasa ajuta la scaderea in greutate.
Migdalele confera beneficii superioare de sanatate, fata de carbohidratii complecsi, cum ar fi cerealele integrale. Un alt studiu facut pe subiecti cu un nivel anormal de lipide au putut sa reduca semnificativ factorii de risc pentru boli coronariene dupa ce au urmat o dieta alimentara care cuprindea gustari formate din migdale intregi. Persoanele participante la studiu si care au consumat gustari bazate pe cereale integrale nu au beneficiat de aceleasi rezultate.
Desi migdala este considerata un fel de nuca, ea este de fapt samanta fructului de migdala. Si la fel ca cele mai multe alimente integrale, migdala este bogata in mod natural intr-o varietate de nutrienti si antioxidanti care ajuta organismul uman : grasimi mononesaturate, vitamina E, mangan, magneziu, seleniu, fibra, potasiu, calciu, proteina.
Exista noua studii clinice care arata ca migdalele pot avea un impact benefic asupra sanatatii inimii si a colesterolului. Unul din cele mai sanatoase aspecte ale migdalei pare a fi pielea acesteia, care este foarte bogata in antioxidanti, inclusiv fenoli, flavonoide si acizi fenolici, substante ce se gasesc de asemenea in legume si fructe. In Jurnalul de Chimie Agricola si Alimentara din California s-a dat publicitatii faptul ca o uncie de migdale are o cantitate similara de polifenoli totali ca si o cana de brocoli fiert sau ceai verde. De asemenea, migdalele pot contribui la imbunatatirea sensibilitatii la insulina.
Migdalele raman in continuare o hrana sanatoasa care pot oferii beneficii in pierderea in greutate, sanatatea inimii si a corpului in general. Dar pentru a bneficia intradevar de aceste binefaceri, cel mai bine este sa consumati migdale crude si nicidecum prajite, puse la aburi sau gatite sub alte forme.



Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement