Sunday, September 12, 2010

DEFICIENTA DE VITAMINA K ( II )

Cecetarile facute in domeniul vitaminei K arata ca aceasta este esentiala pentru sanatatea oaselor, dar din pacate  multi dintre oameni nu o extrag din dieta alimentara zilnica. Sa vedem insa cum influenteaza vitamina K buna functionare a sistemului osos. Osteocalcina este o proteina produsa de celulele responsabile pentru formarea oaselor si este utilizata in oase ca parte integranta a procesului de formare a oaselor. Cu toate acestea, osteocalcina trebuie sa fie "carboxilata "inainte de a putea fi eficienta. Vitamina K functioneaza ca un factor pentru enzimele care catalizeaza carboxilarea osteocalcinei. S-a constatat ca vitamina K2 este mult mai eficienta in acest proces decat vitamina K1. Asa au fost adoptate unele cercetari remarcabile cu privire la efectele protectoare ale vitaminei K2 impotriva osteoporozei.
  • O serie de studii japoneze au aratat ca vitamina K2 inverseaza complet procesul de pierdere a masei osoase, iar in unele cazuri chiar creste masa osoasa la persoanele cu osteoporoza.
  • Dovezile puse in comun de la sapte studii clinice japoneze arata ca suplimentarea cu vitamina K2 poate reduce cu 60% fracturile vertebrale si cu 80% fracturile de sold si alte fracturi non-vertebrale.
  • Cercetari facute in Olanda au aratat ca vitamina K2 este de 3 ori mai eficienta decat vitamina K1 in cresterea osteocalcinei care controleaza constructia oaselor.
Desi corpul uman poate converti K1 in K2, studiile arata ca aceasta cantitate produsa de organism este prea mica si insuficienta. Chiar daca o persoana consuma suficienta vitamina K1, aceasta este folosita pentru coagularea sangelui, lasand o foarte mica parte pentru sistemul osos. Cu alte cuvinte, ficatul utilizeaza preferential vitamina K1 pentru a activa factorii de coagulare a sangelui, in timp ce celelalte tesuturi prefera utilizarea vitaminei K2.
Pe langa rolul benefic in cazul osteoporozei, vitamina K2 reduce si riscul de aparitie al cancerului. Ultimele cercetari europene facute in domeniul cancerului si nutritiei ( EPIC ), si publicate in martie 2010, arata ca nivelul ridicat de K2 conduce la reducerea riscului de aparitie a cancerului si nu K1. Un studiu finantat de Institutul National al Cancerului USA, a constatat ca vitamina K2 ar putea ajuta in reducerea riscului de limfom non- Hodgkin, iar oamenii de stiinta de la Clinica Mayo au aratat ca persoanele cu cel mai mare aport de vitamina K2 au avut cu 45% mai putine sanse de a se imbolnavi de cancer decat persoanele care au avut un aport mic din aceasta vitamina. Oamenii de stiinta atribuie acest lucru rolului important pe care vitamina K2 il joaca in inhibarea citokinelor inflamatorii care sunt legate de acest tip de limfom.
De unde putem obtine aceasta vitamina? Mancand legume verzi va creste nivelul de vitamina K1 in mod natural, in special daca mancam spanac, brocoli, varza de Bruxelles si in general toate frunzele verzi. Pentru a obtine vitamina K2 ar trebui sa mancam natto, acest produs alimentar atat de bogat in aceasta vitamina. Cum acesta este greu de gasit pe piata romaneasca, cel putin si cum nici nu are un gust si un miros foarte placut ( daca nu esti obisnuit cu acest aliment ), ramane doar suplimentul de vitamina K2. Suplimentele de vitamina K trebuiesc luate intotdeauna cu grasime, deoarece aceasta este solubila in grasimi si nu va fi absorbita fara ea. Desi doza exacta necesara nu este inca stabilita, Dr. Vermeer recomanda intre 45-185 mcg pe zi pentru adulti.
Este important sa intelegem ca vitamina K nu functioneaza singura. Ea are nevoie de colaboratori, iar unul dintre acestia este vitamina D. Aceste doua vitamine lucreaza impreuna pentru a produce proteina necesara in protejarea vaselor de sange impotriva calcifierii. Rezultatele studiilor clinice la om arata ca utilizarea concomitenta a vitaminelor K2 si D poate reduce substantial pierderea de masa osoasa. Asa ca pentru cei care au probleme cu oasele si vor sa incerce sa le tina cat mai sanatoase, ar trebui sa incerce formula vitamina D + vitamina K + calciu. Cresterea de calciu este buna pentru oase, dar nu atat de buna pentru artere, care se pot calcifica, dar vitamina K protejeaza impotriva acestui proces. Deci cu adevarat trebuie sa acordam atentie sinergismului dintre aceste trei elemente daca dorim sa fim sanatosi. Cel mai greu este sa gasim sursa alimentara din care sa putem extrage aceasta vitamina, deoarece in timp ce vegetarienii o pot lua din branza fermentata, veganii ar trebui sa recurga la un supliment  farmaceutic. Sau poate ca studiile viitoare vor putea localiza vitamina K2 in fructele si legumele atat de dragi mie cel putin.

SA MANCAM SANATOS !


Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement