Monday, May 7, 2012

SURSE SANATOASE DE CALCIU

Posted by Irisma | Monday, May 7, 2012 | Category: , , , |

Toata lumea are nevoie de calciu pentru functionarea normala a organismului. Asta deja se stie. Aportul de calciu optim insa nu este practic cunoscut. Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda 400-500 mg de calciu pe zi pentru adulti. Standardele americane sunt mai mari insa, 800 mg de calciu pe zi sau mai mult, din cauza consumului mare de carne, sare, tutun si a inactivitatii fizice a americanilor care duce la pierderea rapida a calciului din organism.
Cele mai sanatoase surse de calciu sunt vegetalele cu frunze verzi si leguminoasele. Acestea au mai multe avantaje decat produsele lactate. Contin antioxidanti, carbohidrati complecsi, fibre, fier, putine grasimi si deloc colesterol. Absorbtia de calciu din vegetale in organism este mult superioara fata de calciu provenit din lapte si produse lactate. Absorbtia de calciu din lapte este de aprox 32%. Pentru broccoli, varza de Bruxelles, mustar verde, nap verde si varza Kale, absorbtia de calciu este cuprinsa intre 40-64%. O exceptie notabila face spanacul, care contine o cantitate mare de calciu, dar intr-o forma care este slab absorbita. De asemenea fasolea si produsele pe baza de fasole contin o cantitate mare de calciu.

CALCIU SI MAGNEZIU IN ALIMENTE ( miligrame )
SursăCalciuMagneziu
Caise (3 mediu, brut)158
Orz (1 ceasca)57158
Fasole neagră  (1 cana, fiert)10391
Broccoli (1 ceasca, fiarta)9438
Orez nedecortificat (1 ceasca, gatit)2086
Varza de Bruxelles (8 varza)5632
Dovleac (1 ceasca, fiarta)
8460
Năut (1 ceasca, conserve)8078
Collards (1 cana, fiert)35852
Curmale (10 mediu, uscate)2729
Briosa englezeasca9211
Smochine (10 mediu, uscate)269111
Fasole bob mare (1 cana, fiert)12188
Fasole verde (1 ceasca, fiarta)5832
Kale (1 ceasca, fiarta)9424
Linte (1 ceasca, fiarta)3771
Fasole Lima (1 cana, fiert)3282
Mustar verde(1 cana, fiert)15020
Portocale (1 medie)5615
Fasole Navy (1 cana, fiert)128107
Fulgi de ovaz, instant (2 pachete)32670
Suc de portocale, fortificat cu calciu (1 ceasca)270-
Mazăre (1 cana, fiert)4462
Fasole Pinto (1 cana, fiert)8295
Stafide (2/3 cana)5335
Soia (1 ceasca, fiarta)175148
Cartofi dulci (1 ceasca, fiarta)7032
Tofu (1/2 ceasca)258118
Mancare de fasole vegetariana (1 cana)12882
Fasole albă (1 ceasca, fiarta)161113
Source: Pennington JAT. Bowes and Church’s Food Values of Portions Commonly Used. 16th Edition, Philadelphia, J.B. Lippincott, 1994.

Currently have 2 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement