Sunday, April 15, 2012

DIETA ALIMENTARA SI ARTRITA

Milioane de oameni din intreaga lume sufera de articulatii dureroase si umflate asociate cu artrita. In trecut multi medici au declarat ca o schimbare in dieta alimentara nu poate influenta in nici un fel pacientii suferinzi de artrita. Aceste concluzii insa erau bazate pe studii vechi care aveau la baza diete alimentare care includeau produse de origine animala, lactate,oua. Noile studii insa, arata ca alimentele pot fi un factor care contribuie mai frecvent la intretinerea artritei in organism decat este de obicei recunoscut. Este clar insa ca cel putin pentru unii oameni, un meniu sanatos este raspunsul.
Ani de zile oamenii au suspectat faptul ca produsele alimentare sunt un factor important in dezvoltarea de artrita reumatoida, iar foarte multi dintre ei au observat o imbunatatire in starea de sanatate atunci cand au evitat produsele lactate, fructele citrice, rosiile, vinetele si alte alimente. Un studiu facut in 1989 pe un esantion de 1000 de persoane suferinde de artrita arata ca alimentele despre care se crede ca agraveaza starea de sanatate sunt carnea rosie, zahar, grasimi, sare, cofeina si vegetalele din familia Solanaceae ( rosiile, vinetele ). Dupa ce aceste produse alimentare sunt eliminate complet din dieta, ameliorarea apare in cateva saptamani. Produsele lactate sunt unul dintre factorii principali in durerile articulare iar problema pare a fi mai degraba proteina din acestea si nu grasimea, astfel ca produsele lactate degresate sunt la fel de rele in cazul artritelor.
Un volum tot mai mare de cercetari arata ca o schimbare in dieta alimentara poate fi de mare ajutor. De exemplu uleiurile polinesaturate si suplimentele de omega 3 au un efect benefic usor iar dietele vegane sunt benefice de asemenea. Un studiu efectuat in 2002 a analizat efectul unei diete vegetariene foarte scazute in grasimi pe subiecti cu artrita reumatoida de la forma moderata la severa. Dupa doar patru saptamani de dieta aproape toate simptomele de artrita reumatoida au scazut in mod semnificativ. De asemenea au fost publicate studii in revistele de specialitate care arata ca o dieta vegetariana fara gluten imbunatateste de asemenea simptomele de artrita. Un alt studiu arata ca o dieta vegana cruda bogata in antioxidanti si fibre reduce durerea si rigiditatea articulatiilor. Dietele vegane reduc semnificativ cantitatea de grasimi ingerata si modifica dramatic compozitia de grasimi deja existenta. Acizii grasi omega 3 din legume pot fi un factor cheie impreuna cu absenta aproape totala a grasimilor saturate. Faptul ca de asemenea pacientii pierd din greutate atunci cand se afla pe o dieta vegana, contribuie la imbunatatirea starii de sanatate. In plus legumele sunt bogate in antioxidanti care pot neutraliza radicalii liberi. Radicalii liberi ataca multe parti ale corpului si contribuie la aparitia bolilor de inima si cancer precum si la intensificarea proceselor de imbatranire, in general, inclusiv a articulatiilor. Fierul actioneaza ca un catalizator incurajand productia acestor molecule periculoase. Vitaminele C si E care se gasesc din belsug intr-o dieta vegetariana ajuta la neutralizarea radicalilor liberi. Carnea si produsele animale furnizeaza un exces de fier, vitamina C de loc, iar vitamina E foarte putin in timp ce legumele contin cantitati controlate de fier si cantitati generoase de vitamine antioxidante. Unele tratamente pentru artrita inclusiv non-steroidiene antiinflamatorii, lucreaza cel putin in parte prin neutralizarea radicalilor liberi. In cea mai mare parte insa vitaminele si antioxidantii sunt mult mai de folos in prevenirea daunelor inainte de a se produce mai degraba decat in tratarea unei articulatii inflamate.
Prin urmare, o dieta alimentara bazata pe fructe, legume, cereale, fasole pare a fi de ajutor in prevenirea si chiar ameliorarea simptomelor de artrita.



Sursa : 

1. Panush RS, Carter RL, Katz P, Kowsari B, Longley S, Finnie S. Diet therapy for rheumatoid arthritis. Arthritis and Rheumatism. 1983;26:462-471.
2. Lithell H, Bruce A, Gustafsson IB, et al. A fasting and vegetarian diet treatment trial on chronic inflammatory disorders. Acta Derm Venereol. 1983;63:397-403.
3. Sobel D. Arthritis: What Works. New York, St. Martin's Press, 1989.
4. Skoldstam L, Larsson L, Lindstrom FD. Effects of fasting and lactovegetarian diet on rheumatoid arthritis. Scand J Rheumatol. 1979;8:249-255.
5. Skoldstam L. Fasting and vegan diet in rheumatoid arthritis. Scand J Rheumatol. 1986;15:219-223.
6. McDougall J, Bruce B, Spiller G, Westerdahl J, McDougall M. Effects of a very low-fat, vegan diet in subjects with rheumatoid arthritis. J Altern Complement Med. 2002;8(1):71-75.
7. Hafstrom I, Ringertz B, Spangberg A, von Zweigbergk L, Brannemark S, Nylander I, Ronnelid J, Laasonen L, Klareskog L. A vegan diet free of gluten improves the signs and symptoms of rheumatoid arthritis: the effects on arthritis correlate with a reduction in antibodies to food antigens. Rheumatology (Oxford). 2001;40(10):1175-1179.
8. Hanninen, Kaartinen K, Rauma AL, Nenonen M, Torronen R, Hakkinen AS, Adlercreutz H, Laakso J. Antioxidants in vegan diet and rheumatic disorders. Toxicology. 2000;155(1-3):45-53.
9. Muller H, de Toledo FW, Resch KL. Fasting followed by vegetarian diet in patients with rheumatoid arthritis: a systematic review. Scand J Rheumatol. 2001;30(1):1-10.
10. Merry P, Grootveld M, Lunec J, Blake DR. Oxidative damage to lipids within the inflamed human joint provides evidence of radical-mediated hypoxic-reperfusion injury. Am J Clin Nutr. 1991;53:362S-369S.


Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement