Friday, September 24, 2010

DESPRE CEREALE SI CARBOHIDRATI

Femeile care mananca o multime de alimente bogate in carbohidrati, cum ar fi painea alba si orezul, sunt de doua ori mai mult predispuse sa dezvolte boli de inima. Carbohidratii complecsi care se gasesc in fructe si legume, nu au fost insa asociati cu aparitia acestor boli. Acest lucru sugereaza ca problema nu o reprezinta carbohidratii in sine, ci rapiditatea cu care acestia sunt absorbiti in organism. Informatia vine de la un studiu facut pe 48000 de oameni care au fost intrebati despre dietele lor alimentare in detaliu. Si alte studii anterioare au aratat o legatura intre carbohidratii simplii si bolile de inima. Dar faptul ca carbohidratii simpli nu sunt buni pentru inima nu mai este un mister in ziua de azi. Cand mananci mai multi carbohidrati decat corpul tau are nevoie, surplusul de energie provenit de la acestia, se transforma in grasimi, cu ajutorul ficatului. Acest proces are loc pentru a mentine controlul glicemiei pe termen scurt, insa va creste concentratiile de trigliceride, ceea ce va creste riscul de boli cardiovasculare. De asemenea, insulina, stimulata de consumul ridicat de cereale, amidon si dulciuri, va crea o gramada de alte probleme. Insulina este responsabila pentru stomacul bombat, colacii de grasime din jurul coapselor si gusa de sub barbie si chiar mai rau, nivelul foarte mare de insulina suprima functia a doi hormoni importanti : glucagons si hormonul de crestere. Acestia din urma sunt responsabili pentru arderea grasimilor si a zaharului si promovarea si dezvoltarea musculaturii. Deci insulina provenita dint-un exces de carbohidrati, promoveaza excesul de grasime si reduce abilitatea corpului de a arde aceste grasimi.
Corpul uman, pur si simplu nu este proiectat pentru a prelucra cantitati mari de zaharuri rafinate si cereale, lucru ce explica multimea de efecte negative asupra sanatatii atunci cand se consuma cantitati mari de pizza, paine, paste, covrigi, orez, etc. Acestea au consecinte dezastruoase asupra metabolismului. In studiul descris mai sus, femeile care au consumat mari cantitati de alimente cu indice glicemic ridicat au avut o sansa dubla de a se imbolnavii de boli cardiace, fata de femeile care au consumat foarte putin din aceste alimente. Un alt studiu facut pe 2300 de italieni a aratat ca un consum ridicat de paine a ridicat semnificativ riscul de carcinom renal, care duce la cel mai comun tip de cancer renal. La femeile aflte in postmenopauza riscul de cancer mamar a fost de 87% ori mai mare la femeile care au consumat o dieta bogata in zaharuri rafinate si cereale. De asemenea s-a aratat ca dietele alimentare bogate in zaharuri si cereale care sunt rapid digerate si absorbite, pot produce leziuni oculare care duc la orbire. Alimentatia bogata in carbohidrati duce la un ficat gras, rezistenta la insulina si cresterea trigliceridelor, ceea ce arata ca nu fac absolut nimic bun pentru sanatate.
De exemplu, cand faina este rafinata, partea cea mai nutritiva din aceasta este eliminata, astfel ca faina devine in esenta o forma de zahar. Apoi, aceasta este de obicei bromurata, lucru ce duce la alte efecte toxice asupra organismului. Ori de cate ori cineva consuma o felie de paine prajita, un castron de cereale sau o chifla, facute din faina comercializata, ar trebui sa-si imagineze cum se scufunda intr-o baie de zahar. Prin rafinarea fainii se mai pierd o jumatate din acizii grasi nesaturati, benefici pentru organism, practic toata vitamina E, 50% din calciu, 70% din fosfor, 80% din fier, 98% din magneziu, intre 50-80% din complexul de vitamine B. Faina alba, este de asemenea albita in timpul procesului de rafinare, printr-un proces chimic, care aduce un alt potential periculos acesteia.
Indicele glicemic a devenit foarte popular cu ceva ani in urma, in timpul nebuniei cu privire la dieta alimentara scazuta in carbohidrati, atunci cand dieta Atkins si South Beach au inceput sa pledeze pentru utilizarea acestui indice in alegerea alimentelor. Intr-un cuvant, indicele glicemic claseaza alimentele pe o scara de la 1 la 100, in functie de cat de repede sau de incet este impactul carbohidratilor asupra nivelului de zahar din sange. Acest clasament spune ca ceea ce se afla sub 55, sunt alimente cu indice glicemic mic, iar ceea ce este peste 70, sunt alimente cu indice glicemic ridicat. Exista insa o gramada de alte studii care impart alimentele in functie de nivelul lor glicemic. Premisa de baza este ca unele alimente pot ridica intr-adevar nivelul glicemic in mod serios si pot afecta foarte mult sanatatea. Dar problema principala este ca indicele glicemic nu este un instrument valid pentru a putea determina care aliment este bun si care nu pentru fiecare persoana. Un exemplu clasic il reprezinta fructoza, care are un indice glicemic scazut, dar care este un dezastru pentru sanatate. Adevarul este ca exista alti numerosi factori care joaca un rol important in felul in care un anumit aliment va influenta zaharul din sange. De exemplu, indicele glicemic nu masoara cum un aliment sau un ingredient afecteaza o persoana peste un timp mai indelungat. Mai mult decat atat, acesta nu ia in considerare substantele chimice rele pentru organism cum sunt sucraloza, fructoza, sorbitolul care se presupune ca se gasesc in alimentele cu indice glicemic scazut. Acestea se transforma direct in trigliceride si tesut adipos, in loc de glucoza buna pentru sange, accelerand obezitatea, diabetul, hipoglicemia si bolile de inima. Se pare deci ca nici masurarea indicelui glicemic nu ajuta foarte mult atunci cand trebuie masurata cantitatea de carbohidrati buna si necesara pentru organism. Se pare ca cel mai bine ar fi sa urmariti tipul de nutritie pe care il aveti si alegerea carbohidratilor. Carbohidratii rafiati, sunt din start o alegere proasta pentru oricine. Mai mult, indiferent de ce tip de nutritie folositi, daca suferiti de colesterol, hipertensiune arteriala, diabet, exces de greutate, cancer, cel mai bine ar fi evitarea oricaror cereale, chiar si cele integrale. Exista de asemenea o multime de oameni care sufera de intoleranta la gluten fara ca macar sa stie. Aceasta poate cauza o serie de simptome rele cum ar fi oboseala, depresie, dureri abdominale si anemie si cine are aceste simptome ar trebui sa evite orice aliment care contine gluten. In opinia dr. Mercola, toate persoanele care sufera de aceste boli, ar trebui sa renunte la orice fel de cereale, integrale sau incoltite, deoarece cerealele se transforma imediat in zahar, indiferent de starea lor, ceea ce determina cresterea de insulina si aparitia problemelor de sanatate.
Trebuie realizat faptul ca exista o mare diferenta intre carbohidratii proveniti din legume si fructe si cei proveniti din cereale, chiar daca sunt numiti la fel. Spre deosebire de legume si fructe, carbohidratii din cereale se transforma rapid in zahar si nimeni nu are nevoie de niveluri ridicate de zahar in singe. In concluzie, daca cuiva ii place foarte mult painea, dar tine si la sanatatea lui, ar trebui sa o evite cu desavarsire, sau sa caute o paine facuta din cereale integrale de inalta calitate, iar acea paine ar trebui sa fie grea si densa, nicidecum pufoasa si moale ca painea integrala care se gaseste in toate magazinele.

ALIMENTATIE SANATOASA !

Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement