Friday, September 10, 2010

DEFICIENTA DE VITAMINA B12 ( II )- alimente ce contin vitamina B12

Aceasta problema a deficitului de vitamina B12 da batai de cap multor oameni care probabil ar dori sa manance mai sanatos dar de frica deficientelor de anumite vitamine si minerale, pur si simplu nu o fac. Dr. Virginia Vetrano, doctor in stiinte la Universitatea din Los Angeles, a incercat sa faca putina lumina in acest caz, drept pentru care voi continua sa descriu mai jos concluziile la care ea a ajuns.
Dr. Vetrano sustine ca adevarata problema in asa numita deficienta de vitamina B12 ar fi mai degraba un esec al digestiei si al absorbtiei de alimente, decat o deficienta de vitamina in sine. Ea mai sustine ca coenzimele de vitamina B12 se gasesc in nuci si seminte, precum si in mai multe verdeturi, fructe si legume. Daca mancam 100 g de fasole verde, sfecla, morcovi sau mazare pe zi, avem deja jumatate din cantitatea de asa numita cerinta minima de vitamina B12 pentru o zi. In Rodale- The Complete Book of Vitamines- la pagina 236 se gaseste urmatoarea clarificare : "complexul de vitamine B este numit complex, deoarece in loc de a fi doar o vitamina, acesta s-a dovedit a fi un numar mare de vitamine legate intre ele si care apar in general in aceleasi produse alimentare".
Cauza de sindrom de malabsorbtie, care se pare ca este responsabil pentru deficitul de vitamina B12, este frecvent o tulburare gastrointestinala si acest lucru a fost cunoscut de patologisti inca din anii 1800. In acest sens, stilul de viata este cel care ar trebui reevaluat si pus la unison cu nevoile organismului viu.
Vitamina B12 poate fi distrusa in conditii de aciditate si alcalinitate foarte ridicate. Aceasta presupune ca vitamina B12 provenita din carne va fi distrusa foarte usor datorita acidului clorhidric produs de stomac in timpul digestiei. Asa se poate explica de ce mancatorii de carne sunt la fel de susceptibili de a avea deficienta de vitamina B12 ca si vegetarienii. De asemenea, dupa cum am mai mentionat si in postul trecut, o problema pentru cei care mananca carne o constituie faptul ca aceasta contine antibiotice, plus faptul ca persoanele care mananca carne isi distrug bacteriile din intestinele lor prin procesul de putrefactie al carnii, iar bacteriile de putrefactie prezente natural in carne ii va aduce organismului o gramada de probleme. Deci intestinele deteriorate si bolnave nu mai pot functiona suficient de bine pentru a permine absorbtia vitaminei B12.Din punct de vedere comercial, vitamina B12 este facuta din bacterii, iar aceste bacterii sunt fermentate. Suplimentele de vitamina B12 sau injectiile cu aceasta, pot ajuta doar pe termen scurt, dar pe termen mediu si lung este recomandat ca o persoana sa inceapa de la baza, sa vada in ce situatie se afla intestinele sale si sa incerce sa rezolve problema in mod natural.
Potrivit doctorului Jhon Potter de la Centrul de Cancer Fred Hutchinson din Seattle "magia alimentelor se bazeaza pe mii de interactiuni complexe a zeci de fitochimicale diferite, care sunt dificil de a fi recreate in pastile. In timp ce peste 190 de studii solide dovedesc beneficiile pe care ni le aduc legumele si fructele, in cazul suplimentelor, abia daca exista cateva studii". Vitaminele, mineralele, hormonii, etc, nu lucreaza izolat, ele lucreaza impreuna, in simbioza. Ele lucreaza cu alti nutrienti si fac o treaba excelenta numai cand sunt impreuna. Cand aceste substante extrem de complexe sunt perturbate eficacitatea lor generala incepe sa scada. De asemenea un exces de suplimente nutritive, ne epuizeaza energia din organism,deoarece corpul trebuie sa elimine ceea ce are in plus. Adica daca sti ca ai un deficit de vitamina B12, atunci ar trebui sa iei numai aceasta vitamina si nu un supliment nutritiv care contine mai multe. De aceea o dieta sanatoasa este pe departe cea mai recomandata.In cartea sa "Nutrition and Athletic Performance", dr. Douglas Graham spune ca suplimentele nutritive s-au dovedit a fi o metoda inadecvata si incompleta de a reface depozitele de nutrienti din organism, iar ca oamenii de stiinta nu pot egala ceea ce face si ofera natura. El spune ca in timp ce 90% din nutrienti inca nu au fost descoperiti, de ce noi oamenii dorim sa adaugam nutrienti in dieta noastra, in loc sa consumam alimente sanatoase in ansamblu. Se cunoaste ca cei mai multi nutrienti, interactioneaza prin simbioza cu cel putin alti opt nutrienti si luand in considerare acest lucru, sansele de a fi sanatosi cu ajutorul suplementelor nutritive este doar de "ordinul minutelor". Mai mult, adauga el in cartea sa, niciodata nu s-a inregistrat un succes in incercarea de a mentine un animal sau o fiinta omeneasca in stare de sanatate sau chiar in viata, cu ajutorul unei diete compuse strict din suplimente nutritive. Deci, spune el, o dependenta de suplimente nutritive, fara a ajunge insa la radacina problemei, nu este ideala.

Dr. Dan Reeter de la Laboratoarele de Sisteme Bio din Colorado, a creat unul dintre cele mai complexe calculatoare din lume in ceea ce priveste testarea biologica a solului. El spune ca din cele mai extinse teste facute, reiese ca plantele crescute intr-un sol organic, produc niveluri semnificativ ridicate de vitamina B12 utilizabila. De asemenea s-a constatat ca vitamina B12 este prezenta in fructele de padure si in vegetalele si legumele crescute in gradinile particulare. Acesta mai spune ca alimentele provenite din surse animale, cat si produsele lactate constituie o sursa slaba de vitamina B12, deoarece acestea in mod normal sunt gatite, ceea ce duce la distrugerea acesteia. Studiile arata ca persoanele care urmeaza o dieta alimentara pe baza de carne au mai multa nevoie de vitamina B12, decat vegetarienii, deoarece acest fel de dieta duce la atrofierea vitaminei pentru ca B12 este o peptida prinsa in carne si ea trebuie desprinsa de acolo cu ajutorul enzimelor pentru a putea fi absorbita, iar acidul gastric produs in intestin in urma ingerarii mancarurilor gatite nu poate face acest lucru si nu poate extrage vitamina B12 in mod eficient. De aceea microbii si bacteriile gasite in mod natural in pamant si mai ales intr-un sol organic, cum sunt fructele de padure, fac ca vitamina B12 sa fie suficienta pentru cerintele noastre. Bacteriile naturale gasite in sol trebuie sa se colonizeze si sa se multiplice in tractul nostru digestiv fara procese de fermentatie sau putrefactie, asa cum se intampla cu alimentele de origine animala.

Un alt punct de vedere care trebuie luat in considerare este acela ca doza zilnica recomandata de vitamina B12 se bazeaza pe mancare gatita ( carne si doua, trei vegetale ), fumat si consumul de bauturi alcoolice si nealcoolice per persoana pe zi. Iar interesele comerciale au exagerat intr-adevar nevoile noastre zilnice de nutrienti. Este foarte dificil de stabilit cu adevarat nevoile de vitamine si nutrienti individual pentru o persoana, iar un exces de orice vitamine sau nutrienti creaza sarcini inutile asupra organismului uman care pot deveni chiar vitale. Factori precum stresul, metabolismul, etc pot determina nevoi diferite pentru fiecare persoana in parte. Dr. Victor Herbert, in raportul sau adresat catre Jurnalul American de Nutritie ( 1998, volumul 48 ), spune ca doar 0,00000035 uncii, adica 1 microgram de vitamina B12 ar fi necesar unei persoane pe zi. Aceasta minima cerinta de vitamina B12 ar putea fi inadecvata pentru a explica cerintele vegetarienilor. Deoarece functia gastrica a veganilor si vegetarienilor este mult imbunatatita, cerinta acestora de vitamina B12 ar trebui sa fie mai mica. Gatitul mancarii distruge bacteriile si microbii din alimente, acestea devenind foarte bine sterilizate prin fierbere si deci nici in cazul vegetarienilor care consuma produse gatite nu se poate spune ca exista o buna absorbtie a vitaminei B12. Ratele de absorbtie a vitaminei B12 sunt in mod inevitabil mai mari la persoanele sanatoase decat la cele nesanatoase. Studii facute cu privire la dieta sanatoasa indiana vegetariana a oamenilor care traiesc la sate a aratat ca nici una dintre aceste persoane nu au prezentat un deficit de vitamina B12, acestia primind o cantitate de 0,3 - 5 micrograme de vitamina pe zi din dieta lor.
Ca o concluzie, se pare ca deficitul de vitamina B12 este cauzat mai degraba de lipsa de absorbtie al acesteia in tractul intestinal, decat de lipsa acesteia din dieta alimentara. Dr. David Jubb, sustine ca oamenii au inceput sa traiasca intr-un mediu din ce in ce mai steril si mai antiseptic asa incat acest necesar de organisme simbiotice au inceput sa fie cat mai putin prezente in dieta noastra alimentara zilnica. El sustine ca prin ingerarea microorganismelor aflate in pamant ne putem mentine un imens izvor de anticorpi necodificati in prezent - ceea ce natura incearca sa ne spuna, este sa mancam putin mai "murdar".

Daca o persoana este sanatoasa si se afla pe un regim vegetarian sanatos, cu un mare procent de alimente proaspete in dieta si nu mananca peste masura sau combina in mod gresit alimentele si nu abuzeaza de corpul sau in general, se pare ca este putin probabil ca va avea un deficit de vitamina B12.  Deficitul de vitamina B12 este simptomatic pentru o gama larga de probleme cum ar fi flora intestinala saraca, absorbtie deficitara, tulburari gastrice, etc si poate fi de asemenea atribuita lipsei de lumina a soarelui. Exista multi factori implicati aici deoarece nivelurile adecvate de vitamina B12 sunt dependente de calciu, zinc, cobalt, proteine, etc.
Doar pentru ca fructele de padure sau alimentele vegetale ecologice contin un nivel scazut de vitamina B12, nu inseamna ca exista un deficit al acesteia. Noi avem nevoie doar de un foarte mic nivel de vitamina pe zi. Dar marile companii care trebuie sa-si vanda suplimentele nutritive ne obliga pur si simplu sa luam aceste pastile, sustinand ca solul este prea sarac si prea deficitar in acest sens.
Daca o persoana are intr-adevar o deficienta de vitamina B12, aceasta trebuie sa-si modifice dieta alimentara si stilul de viata urgent. In orice caz, fie ca ne indreptam spre o dieta normala dar sanatoasa, fie ca devenim vegetarieni sau vegani, toti ar trebui sa ne intoarcem la natura cat mai mult si mai repede posibil si sa dam mai putina atentie celor care ne spun sa curatam legumele si fructele sau sa le spalam cu detergent, eventual. Alimentele organice, cele cultivate in gradina casei sau cele salbatice cum sunt fructele de padure, nu ar trebui spalate atat de scrupulos, un jet de apa este de ajuns. De asemenea este foarte important ca dieta noastra sa contina nuci si seminte.

SA MANCAM SANATOS !


Sursa : Dr. Gina Shaw - doctor in stiinte, specialist in igiena naturala si medicina complementara.



Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement