Friday, September 10, 2010

DEFICIENTA DE VITAMINA B12 ( I )- alimente ce contin vitamina B12

Problema privind deficitul de vit.B12 nu este noua pentru vegetarieni, dar nici pentru oamenii cu o dieta alimentara normala. Companiile de suplimente nutritive sunt cele mai fericite in acest caz pentru ca toata lumea alearga sa-si cumpere suplimente cu vitamine in speranta ca vor avea o sanatate perfecta. Dar este aceasta o idee buna? Am sa incerc sa prezint aici cateva informatii referitoare la aceasta probleme, 
informatii luate din diferita surse.
Un deficit de vit. B12, este o tulburare grava, iar atunci cand aceasta deficienta iese la iveala, consecintele pot fi grave. Oboseala, paloare, anorexie, confuzie mentala, iluzii, paranoia, scadere in greutate, probleme respiratorii, etc., sunt doar cateva indicii ca o persoana poate avea o deficienta de vitamina B12.
Vitamina B12 se excreta in bila si este reabsorbita in mod eficient. Acest proces este cunoscut sub denumirea de circuit enterohepatic. Cantitatea de vitamina B12 secretata in bila poate varia de la 1 la 10ug ( micrograme ) pe zi. Persoanele cu diete sarace in vitamina B12, cum sunt vegetarienii, pot obtine vitamina B12 mai mult prin reabsorbtia acesteia decat din surse alimentare. Reabsorbtia este motivul pentru care poate dura 20 de ani pentru ca un deficit de vitamina B12 sa iasa la iveala. In cazul in care deficitul de vitamina B12 se datoreaza unui esec in reabsorbtie, boala se va manifesta in decurs de 3 ani. Din moment ce vitamina B12 se recicleaza intr-un corp sanatos, in principiu, sinteza de vitamina B12 ar putea indeplini nevoile noastre fara a mai fi nevoie sa o procuram din alimente. Dar aici intervin alti factori care trebuiesc luati in considerare si anume, daca exista suficient cobalt, calciu si proteine in dieta noastra, pentru a asigura un nivel stabil al vitaminei B12 si de asemenea starea intestinelor noastre.
Printre numeroasele controverse care exista in jurul vitaminei B12, exista si aceea care spune ca desi aceasta vitamina este produsa in intestinele noastre, ea este in cantitate prea mica si nu poate fi absorbita in corpurile noastre. Inca se discuta pe tema aceasta, iar parerile sunt impartite, chiar daca un studiu de 20 de ani facut de Dr. Vetrano spune ca aceasta teorie nu este decat o teorie stiintifica invechita, iar intr-o versiune al Human Anatomy and Physiology facuta de Marieb, se arata clar ca noi absorbim vitamina B12 prin intestinele noastre.

Multi oameni spun si cred ca numai alimentele de origine animala contin vitamina B12. Acest lucru este fals. Nici un aliment nu contine in mod natural aceasta vitamina - nici animalele si nici plantele. Vitamina B12 este un microb, o bacterie si este produsa de microorganisme. Vitamina B12 este singura vitamina care contine un oligoelement - cobalt - care ofera acestei vitamine denumirea chimica de cobalamina si care se afla in centrul structurii sale moleculare. Oamenii si toate vertebratele au nevoie de cobalt care este asimilat numai sub forma de vitamina B12. Este cunoscut faptul ca sinteza vitaminei B12 se face in mod natural in intestinul subtire care este si principalul loc de absorbtie al acestei vitamine. Atata timp cat bacteriile intestinale au cobalt si alte elemente, acestea produc vitamina B12. Dr. Michael Klaper sustine ca vitamina B12 este prezenta si in gura si in intestine, iar Dr. Virginia Vetrano spune ca aceasta vitamina se gaseste activa in bacteriile din gura, in jurul dintilor, in faringe, in jurul amigdalelor, in cutele de la baza limbii si in partea superioara a tractului bronsic si ca absorbtia coenzimelor naturale de vitamina B12 poate avea loc in gura, gat, esofag, tractul bronsic, in intestinele mici, precum si de-a lungul intregului tract intestinal. Coenzimele sunt absorbite prin difuzie de la mucoasa membranelor.Vitamina B12 care vine din afara corpului trebuie combinata cu enzime numite mucoproteine sau factori intrinseci  care sunt in mod normal prezente in secretiile gastrice. Numai asa aceasta vitamina poate fi asimilata in mod corespunzator. Daca acesti factori intrinseci sunt afectati sau absenti, sinteza vitaminei B12 nu va avea loc, indiferent de cat de mult este prezenta in dieta alimentara. Un deficit de vitamina B12 poate fi cauzat de antibiotice ( din medicamente precum si din carnea de la animale care au fost tratate cu antibiotice, de la lapte si oua ), de alcool ( persoanele care consuma alcool au nevoie de mai multa vit. B12 ), de la fumat ( toata mancarea gatita la temperaturi inalte este supusa fumului si de asemenea carnurile afumate ) si de asemenea stresul, care implica un supliment de vitamina B12.
Multe analize nutritionale ale produselor alimentare s-au facut cu foarte mult timp in urma si in zilele de azi nu s-au mai luat in reconsiderare si nu s-a mai tinut cont de ultimele tehnologii aparute pentru ca acestea sa fie revizuite. Potrivit Dr. Vetrano, cartile actuale privind alimentatia spun ca vitamina B12 exista in orice produs alimentar care contine complexul de vitamine B, dar nu pot spune si in ce cantitate exista. Dr. Vetrano nu crede ca deficitul de vitamina B12 este mai larg raspandit la vegetarieni - "Aceasta este poate doar o alta minciuna de marketing. In fapt, multe asa numite studii care arata deficitele de nutrienti pe care le au veganii, ar trebui revazute si revizuite, deoarece multe dintre ele nu demonstreaza in nici un fel aceste deficite. De fapt, contrar propagandei facute de industria carnii si a laptelui, persoanele care consuma carne, lapte si oua sunt cunoscuti ca pot avea o probabilitate mai mare de a avea deficienta de vitamina B12, decat veganii si vegetarienii. Si acest lucru se cunoaste inca din anul 1959 !!!", a spus aceasta.


"Acestea fiind spuse, trebuie sa avem in vedere faptul ca multi vegetarieni si vegani consuma antibiotice sau consuma alimente ce contin antibiotice, cum ar fi ceapa, usturoi, ridichii iuti si alte alimente bogate in ulei de mustar, care sunt letale pentru flora intestinala. Problema este ca odata deteriorata flora intestinala, este dificil pentru a o reface fara asistenta medicala adecvata si sfaturi nutritionale corecte. Este mult mai important sa ne refacem flora intestinala, decat sa alergam toata viata dupa suplimente cu vitamine. Oamenii care cred ca au o problema de sanatate deoarece, cred ei, ca nu au suficienta vitamima B12, au de fapt o problema de digestie, de asimilare sau de absobtie a alimentelor in mod corespunzator din cauza starii in care se afla tractul lor gastrointestinal. Cand intestinele lor sunt vindecate, atunci vitamina B12 va incepe sa se produca din nou", a mai continuat Dr. Vetrano.

CE SA MANCAM SANATOS !

Sursa : Dr. Gina Shaw



Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement