Monday, August 2, 2010

CE TREBUIE SA STITI DESPRE COPII SI FIBRE

Posted by Irisma | Monday, August 2, 2010 | Category: , , , , , , |

Fibra alimentara este o substanta continuta in plante, cereale, fructe si legume si este necesara pentru o serie de functii importante ale organismului care contribuie la mentinerea unei sanatati bune. Consumarea unei cantitati suficiente de fibre este esentiala pentru reducerea riscului de aparitie a cancerului la copii, a bolilor de inima, previne cresterea zaharului in sange si ajuta la mentinerea unei greutati normale. Toti copiii au nevoie sa manance fibre in mod regulat pentru a-si mentine o sanatate buna, dar nu toti fac lucrul acesta. In plus, cresterea cantitatii de fibre in dieta copilului trebuie facuta treptat si cu atentie deoarece incarcarea acesteia cu prea multe fibre intr-un timp scurt poate provoca probleme digestive. De aceea medicii pediatri si nutritionisti au facut unele recomandari in ce priveste cantitatea de fibre pe care un copil trebuie sa o ingereze in fiecare zi. Copiii mici beneficiaza de fibre incorporate in dieta lor, care ii ajuta sa-si reglementeze sistemul lor digestiv pana la varsta de 2-3 ani. Dupa aceasta varsta medicii considera ca trebuie crescuta cantitatea de fibra pana la 19 g pe zi. Copilul intre 4-8 ani are nevoie de 25 g de fibre pe zi. In jurul varstei de 9 ani cerintele de fibre devin diferite pentru baieti si fete. Pentru fetele cu varsta cuprinsa intre 9-18 ani, cantitatea de fibre necesara este de 26 g pe zi in timp ce baietii intre 9-13 ani au nevoie de 31 g de fibre pe zi, iar dupa 14 ani de 38 g de fibre pe zi. Daca sunteti intr-o lupta continua pentru a adauga mai multe fibre in dieta copilului dumneavoastra incercati sa adaugati in dieta lui urmatoarele alimente:
  • schimbati painea alba cu paine din cereale integrale, la fel si alte produse cum sunt biscuitii si snack-urile
  • serviti-le portii de legume si fructe de mai multe ori pe zi
  • adaugati mazare si fasole in timpul meselor
  • adaugati seminte de floarea soarelui si de susan la salate sau chiar ca o gustare intre mese
  • introduceti in dieta copilului fructele uscate si cele din compot
  • serviti-le portii de legume crude intre mese, cum ar fi morcovii, in loc de ceva dulce
  • nu indepartati coaja de pe fructe si legume ( cartofi ) pentru ca aceasta contine cea mai mare cantitate de fibre.

SA MANCAM SANATOS !

Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement