Monday, July 26, 2010

ESTE SAU NU ESTE BUNA CARNEA?

Se spune ca este cea mai buna sursa naturala de fier si proteine, dar in acelasi timp este tot mai des asociata cu cancerul. Haideti sa vedem care sunt beneficiile consumului de carne si care sunt riscurile consumului ei.
Beneficii 

Zinc - copiii si adolescentii, in special fetele s-au dovedit a avea un mare deficit de zinc. Jumatate din fetele adolescente nu au un nivel sanatos de minerale. Unele cercetari au aratat ca a consuma mai putin de doua ori pe saptamana carne, poate duce la deficienta de zinc din organism. Zincul este deosebit de important pentru piele si sistemul imunitar. In timpul lunilor de iarna, este necesara cresterea aportului de zinc, pentru a evita racelile si infectiile. In timp ce si alte alimente cum ar fi stridiile, laptele si lintea contin zinc, carnea si in special cea rosie, pare a fi cel mai eficient mod de a-ti reface depozitele de zinc din organism.
Fierul - carnea rosie este o sursa esentiala de fier- carnea de vita macra contine 2.7mg fier la 100g de carne. Fierul este vital pentru sanatate, lipsa lui ducand la forme grave de anemie. Un sfert dintre femeile care au menstruatie sunt considerate a avea deficit de fier in organism. Carnea poate contine mai mult fier decat majoritatea alimentelor si este mai usor de utilizat de catre organism, decat fierul care vine din surse vegetale.
Proteina - carnea constituie o sursa importanta de proteine pentru organism fiind foarte utila in sanatatea organelor si in mentinerea unei musculaturi bune. Proteina care se gaseste in carne este "completa" in sensul ca aceasta cuprinde toti aminoacizii pe care organismul nu ii poate crea pe cont propriu.
Complexul de vitamine B - carnea rosie este una dintre cele mai bune surse pentru aceste vitamine care se gasesc numai in produsele de origine animala si care ajuta la buna functionare a celulelor nervoase si a sangelui.
Carnea este un produs natural - acesta este un argument controversat, dar unii experti au spus ca oamenii sunt carnivori prin naturaletea lor si a elimina definitiv acest produs din alimentatie ar putea fi foarte nesanatos. Exista o teorie care afirma ca intestinele noastre contin niste bacterii care ne ajuta sa digeram carnea si renuntarea la carne ar face ca aceste bacterii sa devina inactive, astfel incat bolile s-ar putea instala mai usor.
Dar sa vedem ce contine carnea. Este ea cauzatoare de cancer si responsabila pentru infundarea arterelor si daunatoare creierului? Sau reprezinta o sursa bogata de minerale si vitamine esentiale fara de care nu putem trai? Dezbaterile asupra consumului de carne si impactul acesteia asupra sanatatii continua sa ocupe primele pagini ale ziarelor si astfel a aparut inca un studiu conform caruia consumul ridicat de carne poate dubla sansele unei femei in dezvoltarea cancerului la san. Deci, care este adevarul despre carne? Oficial exista trei tipuri de carne rosie: porc,vita si miel. Carnea de porc este considerata a fi moderata in grasimi, cea de miel este o carne grasa iar cea de vita este considerata a fi cea mai nutritiva. Carnea de vita contine 2.7mg fier si 4.1 mg zinc la 100 g. Carnea de miel si de porc contine de asemenea fier si zinc,dar in cantitati moderate. Carnea este foarte bogata in grasimi saturate si colesterol "rau" care poate duce la infundarea arterelor si aparitia bolilor de inima. British Dietetic Association spune ca se pot consuma pana la 90 g carne slaba pe zi fara probleme.O alta sursa insa, Agentia pentru Standarde Alimentare subliniaza faptul ca diferitele tipuri de bucati de carne utilizate la prepararea mancarii au continut nutritional foarte diferit. Astfel ca, carnea de la un picior de porc va contine aprox. 5.5 g grasime la 100 g carne din care 1.9g sunt grasimi saturate. O fleica de carne de pe burta porcului, pusa la gratar are in jur de 23.4 g grasime la 100 g din care 8.2 g vor fi grasimi saturate. Dar aceeasi bucata de carne dar de  vita, care nu contine asa de multe grasimi, prajita si nu fripta pe gratar va avea 12.7 g grasime din care 4.9 g grasimi saturate. Continutul de grasimi din carnea tocata variaza si acesta foarte mult in functie de carne folosita. Una dintre preocuparile unor oameni de stiinta, este aceea ca inca se mai permite folosirea hormonilor de crestere in hrana animalelor, un factor de risc in dezvoltarea diferitelor forme de cancer.

Riscuri
Cancer intestinal - un studiu european de nutritie si cancer a constatat ca oamenii care au manacat mai mult de doua portii de carne de 80 g pe saptamana, au cu 30% mai multe sanse de a dezvolta un cancer al colonului, decat cei care au mancat o portie sau mai putin. Oamenii de stiinta nu stiu sigur inca, care este cauza acestui risc crescut, dar exista o teorie care spune ca, compusii de hemoglobina si myoglobina existenti in carne, declanseaza un proces numit "nitrosation" in intestin, proces care duce la formarea celulelor cancerigene. Produsele alimentare din carne procesata, cum sunt carnatii, salamurile, pot fi deasemenea daunatoare,deoarece prin procesul de fabricatie se pot crea compusi cancerigeni numiti amine heterociclice.
Boala Alzheimer - cercetarile au aratat ca o dieta mediteraneana saraca in carne, dar bogata in vegetale si peste poate reduce sansele de a dezvolta Alzheimer cu pana la doua treimi. Cercetatorii de la Universitatea din California, Los Angeles ( UCLA ) au sugerat ca ar putea exista o legatura intre consumul de carne si fierul  acumulat in creier, cauzand efecte opuse decat cele ale antioxidantilor. Mai exact, neexistand suficienti antioxidanti pe care ii putem lua din legume si fructe pentru a proteja fierul existent in creier, fierul se oxideaza si deci ne rugineste creierul.
Sistemul osos - prea multa carne rosie poate avea un efect nociv si asupra sistemului osos. Procesul de digestie al proteinelor lasa sa treaca un acid rezidual in organism, care trebuie neutralizat cu minerale alcalinizate si acestea pot fi luate numai din oase, ducand la un risc crescut de aparitie a osteoporozei si alte boli osoase. In timp ce legumele si zarzavaturile verzi si cu frunze verzi sunt bogate in calciu, carnea are un nivel foarte scazut din acesta si poate provoca excesul de acid rezidual creind probleme sistemului osos.
Artrita - consumul de carne in fiecare zi poate dubla riscul aparitiei artritei reumatoide. Oamenii de stiinta cred ca colagenul existent in carnea rosie poate afecta sistemul imunitar, ducand astfel la imbolnavirea articulatiilor. Aditivii continuti in preparatele din carne prelucrata, pot juca de asemenea un rol important in cresterea ratei acestei boli.
Colesterolul - carnea este primul aliment pe care medicii te sfatuiesc sa il elimini din dieta atunci cand ai un nivel crescut de colesterol, deoarece carnea insasi contine colesterol. O acumulare de colesterol in artere poate opri fluxul de sange si in cele din urma poate provoca atacul de cord. Carnea este bogata in grasimi saturate care au o stransa legatura cu problemele cardiovasculare si cu hipertensiunea arteriala.
Intoxicatia alimentara - Agentia pentru Standarde Alimentare a lansat o investigatie privind siguranta consumului de carne, iar dupa cercetare s-a sugerat ca toate carnurile sunt cauze de dezvoltare a toxiinfectiei alimentare. Expertii efectueaza teste pentru a afla cantitatea de bacterii existente in carne, dar in acelasi timp problemele pot aparea si datorita igienei precare existente in casa mai degraba, decat in abatoare.
Cancerul la san - un alt studiu arata ca femeile care mananca mai mult de 100 g de carne pe zi ar putea dubla riscul aparitiei cancerului la san. Riscul a fost asociat cu femeile tinere,care inca nu au trecut la menopauza. Expertii spun ca riscul de a dezvolta celule canceroase este creat de carnea pentru gatit sau de nivelele prea mari de fier in sange.
Deci, asta e situatia. Trageti concluziile pe care le vreti si, CE PUII MEI MANCAM ?!

Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Director cool mi-am tras! Plan de Afaceri Xweb.ro - Totul intr-un singur loc! toateBlogurile.ro Trafic Site a href="http://top-siteuri.ro/images/banners/top-siteuri.gif" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;"> Director Web best hgh supplement